Stará známá pravda je, že obal prodává. Proč to nevyužít i při nabídkách? Je to mnohokrát první oficiální dokument, který od vás zákazník dostane.
Představte si, že si chcete koupit domů novou kuchyňskou linku, nebo okna. V tomto případě asi nepůjdete na e-shop a nekoupíte si to přímo. Jelikož v obou případech se jedná o větší investici, oslovíte několik firem. Každá firma by si s vámi měla projít vaše požadavky a připravit řešení přesně pro vás.
Jednu věc jako zákazník možná nevnímáte a sice to, že nad každou nabídkou musí prosedět obchodník dané firmy nějaký čas, přičemž kromě vítězného šťastlivce to dělali všichni zdarma. Ale o tom je jiný článek.
Dostanete několik cenových nabídek. Samozřejmě, cena je až na prvním místě, takže i ten nejsympatičtější prodejce to bude mít více než obtížné, pokud bude cenou výrazně vyšší než konkurence. Prodejce na vás určitě udělá nějaký lidský dojem a protože jsme sociální tvory, je to důležitý aspekt při výběru, i když všichni víme, že nelogický.
Jenže pak si večer sednete s rodinou a hodnotíte jednotlivé nabídky. Jejich úroveň nemusí sice kopírovat kvalitu firmy, ale je to jako s obalem od jogurtu. Ten v pěkném obalu asi chutná lépe :)
Koneckonců, kdyby se nám nelíbily pěkné a barevné věci, tak by byly všechny auta černé a nenosili bychom šílené ponožky, každou jiné barvy.
Je to tak, když se nám něco líbí, máme k tomu větší důvěru. Pěkná nabídka bude mít větší šanci na úspěch.
No a nyní se přeneste do opačné pozice, že vy jste ten obchodník, který chce prodat. Bude vám záležet na dojmu, který vaše nabídka zanechá? Věřím, že ano.